سخنرانی دکتر سلیمی روز جهانی قدس | نمازجمعه محلات | جمعه ۲۵ فروردین ماه ۱۴۰۲

🔺فلسطین محور وحدت جهان اسلام/
روز قدس سرآغاز تحولات عظیم در منطقه است

ایسنا/مرکزی عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: امروز در نتیجه مقاومت، از یمن تا سوریه و لبنان و افغانستان، یک جبهه عریض برای مقابله با رژیم صهیونیستی تشکیل شده‌ است.
علیرضا سلیمی ۲۵ فروردین ماه در مراسم راهپیمایی روز قدس شهرستان محلات، اظهار کرد: روز شریف قدس روز انسجام امت واحده اسلام، روز فریاد علیه ظلم، ستم و کودک‌کشی است. روز قدس روز شکوفه‌دادن آرمان‌های امت اسلام است. روزی که نشان داد ثمره مقاومت، بدون شک به چیدن میوه شیرین نصرتِ الهی منتهی خواهد شد.
وی ادامه داد: روز قدس روز بزرگی است. روزی که عظمت دشمن به سبب پافشاری بر آرمان قدس به ذلالت دشمن تبدیل شد. روزی که سرآغاز تحولات عظیم در منطقه ما یعنی خاورمیانه یا به تعبیر صحیح‌تر، غرب آسیا است.
وی با روایتی از امام صادق(ع) در مورد امیرالمومنین (ع) افزود: امام علی(ع) تا زمانی که در حیات بودند، هیچ لقمه شبهه‌ناکی را به دهان نبردند. اگر دو امر حلالی که هر دو مورد رضایت خدا و مردم بود، پیش می‌آمد، به دنبال انجام امر سخت‌تر می‌رفتند و دنبال راحت‌طلبی نبودند، آن هم در زمانی که حاکم بر جامعه اسلامی بودند.
وی با اشاره به روزهای پایانی ماه مبارک رمضان تصریح کرد: خوش به حال آن کسانی که از این ماه، فرصتی برای عالم قیامت خود ساختند و از لحظه‌به‌لحظه این سفره الهی استفاده کردند.
سلیمی اظهار کرد: مسئله قدس یک مسئله اسلامی است. بیت‌المقدس قبله اول مسلمانان و مکانی مقدس و مبارک است.
وی با اشاره به آیات قرآن در ارتباط با مسجدالاقصی ادامه داد: بیت‌المقدس بین مسلمانان قداست و احترام دارد و هرگونه تجاوز به بیت‌المقدس حرام است. مسئله قدس یک مسئله انسانی است. اینجا تنها بحث مسلمانان مطرح نیست، افرادی که دم از حقوق بشر می‌زنند اگر واقعا به این دیدگاه پایبند هستند، باید برای قدس جایگاه و اهمیت قائل شوند.
سلیمی با فطری دانستن مسئله قدس، افزود: اگر کسی مسائل اسلامی، انسانی و حقوق بشری را نپذیرفته باشد، هرکجا به کسی ظلم می‌شود و هر کجا فریاد مظلومی برخاست، همه باید به میدان بیایند و دفاع کنند. تاریخ گواهی می‌دهد که بنی‌اسرائیل با شرارت، تباهی، خونریزی و فساد در زمین عجین هستند.
نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی گفت: ظلم، تعدی، کودک‌کشی، خونریزی، ایجاد تفرقه و تخریب خانه‌ها و مزارع مردم در ذات این‌ قوم نهفته است.
وی اظهار کرد: ایستادگی در برابر فساد، دستور قرآن است. مقاومت و ایستادگی در برابر فساد به نتیجه خواهد رسید، زیرا اولا وعده الهی است و ثانیا، مروری بر حوادث تاریخی گذشته آن را اثبات می‌کند.
سلیمی ادامه داد: درست است که هرگاه بنی‌اسرائیل حاکم شدند، دست به فساد و تباهی زدند اما خداوند وعده پیروزی داده است و قطعا روزی این نصرت خواهد رسید. بنابراین تلاش در این مسیر، تلاشی است که قطعا نتیجه‌بخش خواهد بود. خداوند در این زمینه وعده داده است و هیچ‌گاه خلف‌وعده نخواهد کرد. وعده خداوند قطعی و محقق‌الوقوع است.
وی افزود: برای تحقق این وعده، مسیر هم برای ما مشخص شده است و این مسیر، همان مسیر مقاومت است. چرا که مقاومت دستور قرآن است و تجربیات تاریخی نیز همین مسئله را نشان می‌دهد.
وی با اشاره به آغاز اشغال سرزمین فلسطین به دست اسرائیل، تصریح کرد: در فاصله زمانی سال ۱۳۲۷ تا ۱۳۷۵ اسرائیلی‌ها پیوسته در حال پیشروی بودند و در جنگ‌های مختلف، سرزمین‌های فلسطین را یکی پس از دیگری اشغال می‌کردند و نام اسرائیل، هراسی را در دل‌ها ایجاد کرده بود و نام جنگ باعث می‌شد که اعراب وحشت‌زده شوند.
سلیمی گفت: آنها با تئوری ایجاد وحشت، سرزمین‌های اسلامی را اشغال می‌کردند، با یک پیاده‌روی، لبنان را اشغال کردند و در بیروت مستقر شدند و مسلمانان با چشمانی اشکبار ناظر بر پیشروی رژیم صهیونیستی در سرزمین‌های خود بودند.
وی با اشاره به آغاز اولین عملیات مقاومت از لبنان، اظهار کرد: ابتدا در سپتامبر سال ۱۹۸۲ پایگاه آمریکایی‌ها در بیروت منفجر شد و در نوامبر همان سال ساختمان ۸ طبقه‌ای را که مربوط به آمریکا و اسرائیلی‌ها بوده و صدها نفر صهیونیست در آنجا بودند، به هلاکت رسیدند. در این دو عملیات هزار نفر از نیروهای آمریکایی و اسرائیلی کشته شدند. نتیجه مقاومت این بود که آمریکایی‌ها و اسرائیلی‌ها در کمتر از یکماه لبنان را ترک کردند.