مرقومه ای برای آقای رئیس ‼️

لاریجانی

مرقومه ای برای آقای رئیس ‼️

برادر گرامی جناب آقای دکترلاریجانی ، ریس محترم مجلس شورای اسلامی ؛

باسلام وتکریم ، امروز در مصاحبه مطبوعاتی نکته ای از حضرتعالی نقل شده که فرموده اید ؛

🔻روز سه شنبه (قبل از اجرای طرح )در مورد گرانی بنزین با نمایندگان صحبت کردم .

از آنجا که که این عبارت مشحون از ایهام وابهام است خواستم جهت تنویر افکار عمومی مطالبی را عرض کنم ؛

۱-شما بخوبی می دانید سه بار مسئله #گرانی_بنزین در مجلس مطرح وهر سه بار #با_مخالفت نمایندگان مواجه شد ، بنابراین مجلس به هیچ وجه با این مسئله موافق نبود

۲-مستفاد از فرمایش جنابعالی آن است که سناریوی گرانی و زمان آن را به اطلاع نمایندگان رسانیده اید !! در مجلس ۲۹۰نفر نماینده وجود دارد چگونه است هیچکدام چنین مطلبی را تصدیق نمی کنند؟

۳-در روز مورد اشاره جنابعالی گزارشی از وضعیت بودجه ‌و درآمد کشور ونیز بودجه سال ۹۹ ارائه و فرصتها وچالشها را بیان کردید وبه هیچ وجه از عنقریب بودن اجرای این طرح ‌وشیوه آن سخن به میان نیاوردید

۴-آنچنان نمایندگان را در #بی_خبری نگاه داشتید که روز یکشنبه بعد از اجرا ودر جلسه غیر علنی نمایندگان حتی اجازه صحبت به جنابعالی نمی دادند و شدیداً معترض بودند آنچنان که مجبور شدید برای آرام کردن آنان از مقام معظم رهبری هزینه کنید

۵-آقای دکتر امیری معاون ریس جمهور به بنده فرمودند ؛
زمانی که جنابعالی و آقای روحانی دیدید طرح سه فوریتی در مجلس در حال تهیه است شب شنبه ساعت ۱۰ خدمت مقام معظم رهبری رفتید و از ایشان استمداد گرفتید.

۶-چگونه است که نه جنابعالی ونه آقای روحانی حاضر به پذیرش مسئولیت خود در تصمیمی که گرفته اید نیستید ؟! وهرکدام به نحوی از آن طفره می روید.

۷-حضور حضرتعالی در جلسه سران به عنوان ریس مجلس است ، بنابر این باید نظر نمایندگان را منعکس می کردید ، در حالی که مجلس سه بار #مخالفت کرده .
آیا ارائه نظری مخالف نظر مجلس به سداد نزدیک است ؟

۸-دفاع جنابعالی از مجلس وسخن از مروت را تحسین می کنم اما این نحو مواجهه با مجلس خود نقض غرض است که می دانید .

۹-همانطور که فرموده اید شیوه اجرا و شیب آن و #عدم_اقناع نخبگانی ‌و عامه مورد ایراد است .

⁉️حضرتعالی هم اشاره کرده اید که روز پنج شنبه به وزیر کشور هشدار داده اید پس چرا اوامر مطاع نشده و بیان مقبول نیفتاده است ؟!

والسلام
✍️علیرضا سلیمی
نماینده مردم شریف دلیجان و محلات در مجلس شورای اسلامی
۱۰/آذر/۱۳۹۸